1. Köp
Vid beställning ingår du ett avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En orderbekräftelse kommer då att skickas till den e-postadress som agetts vid beställningstillfället. Beställningar gjorda av personer under 18 år kräver målsmans tillstånd före köp genomförs. Underårig som beställer utan målsmans tillstånd är ej bunden till köpet, men blir ersättningsskyldig för de kostnader som uppstår för NordicSupply. Målsman är ytterst ansvarig för underåriga. Beställningar som utan medgivande görs i annan persons namn anmäls.
Om du upptäcker felaktigheter på din order är det viktigt att du omgående kontaktar vår kundservice för att ändra din order. Eventuella ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss.
Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du rätt att avboka din order. NordicSupply reserverar sig också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.
Alla produkter ägs av Nordicsupply tills full betalning är erlagd.
2. Avbryt köp
Kunden har rätt att avbeställa en order innan den packats/skickats från NordicSupply. Efter att en order har gått ut för packning efter din order är lagd så är en avbokning inte möjlig utan då är det att skicka tillbaka ordern via ångerrätt som gäller.
Hör du av dig innan din order har gått ut för packning så kan vi avboka/ändra i din order.
Avbeställning ska ske via mail till service@nordicsupply.se
3. Priser och betalning
Samtliga priser på nordicsupply.se anges inklusive moms. Eventuella avgifter för frakt kan tillkomma beroende på vilket fraktalternativ som anges, vilket i sådana fall framgår i kassan.
Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
Swedbank Pay:
Kort
Tryggt och enkelt med möjligheten att spara flera kort till framtida köp.
Swish
Smidig och snabb betalning med mobilen.
Faktura
Få en faktura för ditt köp och betala i lugn och ro.
Kredit
Betala av ett eller flera köp månadsvis i ditt eget tempo.
Betala säkert och enkelt med Swedbank Pay och välj det alternativ som passar dig bäst.
Swish
Efter att du angett ditt mobiltelefonnummer i kassan kommer du få möjlighet att välja Swish som betalsätt. Vid val av Swish måste du öppna Swish-applikationen i din smartphone/surfplatta. Följ därefter instruktionen i din enhet för att genomföra köpet. När betalningen är godkänd kommer du automatiskt att skickas vidare till sidan för orderbekräftelse.
Vid retur och avbokning sker återbetalning enbart till det Swish konto som köpet är gjort med.
Notera att du behöver ha ett giltigt BankID installerat för att kunna genomföra ett köp med Swish.
4. Leveranstid
Alla beställningar på lagerförda produkter som är gjorda innan klockan 14.00 från måndag till fredag packas och skickas samma dag. Paket transporteras inte under helger.
Leveranstid inom Sverige:
Postnord: Ca 1–3 arbetsdagar
DHL: Ca 1-3 arbetsdagar
Observera att leveranstiden kan variera beroende på externa faktorer.
På NordicSupply finner du aktuell lagerstatus på varje produkt. Alla angivna leveranstider är ungefärliga och kan komma att ändras. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden får du av oss i ett mail. Du har då givetvis rätt att avbryta köpet, alternativt ändra på din beställning.
Om någon av produkterna du beställt har avsevärt längre leveranstid kan vi komma att dela på din beställning, men du behöver aldrig betala mer än den ursprungliga frakten.
5. Leveranssätt
Leverans sker för privatperson normalt genom PostNord eller DHL beroende på vikt och storlek. (Liggetid på utlämningsställe i regel 7 dagar). För försändelser som inte blir utlösta debiteras en serviceavgift på 100 kronor som är utöver fraktkostnad för tur och retur. Varubrev levereras direkt hem till dig, om din leverans inte får plats i brevlådan så kommer den lämnas utanför dörren eller vid din brevlåda, du kan läsa om vilkor för detta hos Postnord.
På större produkter såsom TV eller Vitvaror erbjuder vi hemleverans om så önskas. Där kan du välja mellan två alternativ, att få leveransen på dagtid för en kostnad på 395kr eller kvällstid för 695kr.
Dolda fraktskador anmäls inom 5 dagar till NordicSupply:
service@nordicsupply.se
Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken.
Vi erbjuder följande fraktsätt:
Brev / Varubrev
Leverans till ombud
Hemleverans dagtid 09-16 395kr
Hemleverans kvällstid 17-22 695kr
Vi erbjuder alltid minst ett fraktfritt alternativ vid order över 200 kr. Ordervärde under 200 kr tar vi ut en fraktkostnad på 29kr.
6. Transportskada
Kontrollera alltid er leverans vid uthämtning från Postnord eller DHL. Om godset verkar skadat på grund av defekt kartong packa alltid upp och kontrollera själva varan. Vid transportskadad produkt (fysisk skada på varan) skall kunden omgående kontakta logistikpartnern Postnord 020-232221 eller DHL på 0771-345345 beroende på vilken logistikpartner som levererat godset. Godset ska reklameras inom fem dagar. Kontakta sedan NordicSupply via mail eller telefonnummer och uppge ordernummer samt Postnords eller DHLs kollinummer så vi kan notera skadan.
7. Service
Om det uppstår något problem såsom att du inte får din vara till att fungera eller liknande så finns vi här för att hjälpa dig. Du når oss enkelt via service@nordicsupply.se eller via telefon.
8. Felanmälan
Om du har fått problem med din vara/produkt så behöver vi en felanmälan som visar/förklarar vilket problem du har med din produkt. Felanmälan görs till service@nordicsupply.se och det är viktigt att skriva så utförligt som möjligt för att vi ska kunna göra en bedömning.
Observera att för garanti - och reklamationsärenden så är följande ej godkänt: returer som visar sig vara felfria, fel som uppkommit genom felaktig användning/hantering (yttre påverkan), returer som saknar tillräcklig felbeskrivning, om varan saknar eller har bristfälligt emballage, samt returer som av annan anledning inte godkänns av oss. Om returen inte godkänns kommer den att returneras tillbaka till avsändaren som debiteras en serviceavgift/felsökningsavgift på 150 kr samt fraktkostnader och eventuella övriga avgifter. Kunden ansvarar för produkten tills dess att den mottagits av NordicSupply.
NordicSupply följer alltid ARN:s rekommendationer.
9. Returer
För alla typer av returer (exempelvis garanti/öppet köp/reklamation/byte) så måste du som kund först kontakta vår kundtjänst via e-post (service@nordicsupply.se) för att få returinstruktioner samt ditt returärende registrerat. För varor som skickas till Nordicsupply utan att först blivit felanmält tas inget ansvar. Returinstruktioner erhålls efter att felanmälan har gjorts.
10. Ångerrätt
Som konsument har du enligt svensk lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler 10§ rätt till 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot varan eller en väsentlig del av den. Det innebär att du måste meddela oss om att du ångrat ditt köp inom 14 kalenderdagar från att du mottagit varan. För att meddela oss att du vill ångra ditt köp kontaktar du vår support via email (service@nordicsupply.se). Ångerrätten innebär att du får lov att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att du ska kunna avgöra om den motsvarar dina förväntningar eller inte. Produkten får ej användas under denna tid.
Om du väljer att utnyttja din ångerrätt står du själv för returfrakten. Vi vill göra dig uppmärksam på att returfrakten för större produkter kan vara kostsam. Ta kontakt med ditt lokala postombud eller Postnords kundtjänst för prisuppgifter för din produkt.
Vid utnyttjande av ångerrätten har NordicSupply rätt att göra ett avdrag till följd av varans värdeminskning. NordicSupply avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i oförändrat skick.
Ångerrätten gäller dock inte på exempelvis intima-, hygien- och in-earprodukter när förseglingen/plomberingen brutits. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer). Du har dock rätt att bryta förpackningen för att kontrollera varan utan att det påverkar ångerrätten.
I vissa produkter ingår förbrukningsvaror som levereras i plomberad förpackning. För att ångerrätten ska gälla får dessa plomberingar ej vara brutna som (varukoder/spel eller dylikt)
Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:
- Varor som har tillverkats enligt kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel.
- Varor med bruten försegling/plombering som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis in-ear hörlurar och bluetooth headsets, hygienartiklar såsom ansiktsborstar, massageprodukter och liknande produkter.
- En vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal (exempelvis batterier, bläckpatroner, minneskort samt presentkort.
- Ljud- eller bildupptagningar samt programvara med bruten försegling/plombering ; eller
- Digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium (exempelvis datorprogram, applikationer, spel, musik, videor eller texter där åtkomsten sker genom nedladdning från eller direktuppspelning).
11. Garanti
Respektive tillverkares garantivillkor gäller. Vi ger dig som kund 1 års garanti men om tillverkaren har längre garantier så kan garantin även gälla hos dem över denna period. I dessa fall ber vi dig att ta kontakt med tillverkaren i första hand. Exempelvis om du köpt en iPhone eller Samsung ber vi dig att kontakta dem för vidare instruktioner.
Med garanti menas den gängse betydelsen av garanti och gäller som minst de rättigheter du har som kund enligt svensk lag. Garantin gäller ursprungsfel som uppstår vid normalt användande och skötsel enligt tillverkarens manual. Handhavande fel, olycksfall eller slitage täcks inte på garantin. I händelse av fel på varan som innefattas av garantin har NordicSupply enligt lag rätt att reparera varan för samma fel upp till tre gånger och därefter erbjuda kund ny vara med motsvarande prestanda, prisavdrag eller hävande av köp. Om köparen har haft nytta av varan har säljaren rätt att göra ett avdrag för detta. Mer information kring lagreglering kring garantier finns på Konsumentverket.se.
Undantag för den ett års garanti vi erbjuder är om något annat angetts i produktmanualen. Projektlampor, batterier och laddare följer tillverkares garanti som kan vara kortare än ett år. Garantitiden för batterier är 6 månader om inget annat anges i produktmanualen.
För projektorer gäller dessutom vår lamp- och pixelgaranti och för TV-apparater vår pixelgaranti.
12. Reklamation
Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. Garantin vi som återförsäljare lämnar är dock en större trygghet för dig som kund. Läs gärna mer om din reklamationsrätt på www.konsumentverket.se . Meddelande om reklamation ska lämnas till NordicSupply inom 2 månader från det att du upptäcker felet. Fel som uppstår inom 6 månader från inköpsdatum anges vara ursprungliga fel bortsett från fysiska skador som faller under olycksfall eller handhavande fel.
Dukar som rullas ut och in i en kassett, dvs alla utom ramspända, kan med tiden bli vågiga. Enda sättet att undvika det är att köpa en ramspänd duk. Har din duk blivit vågig kan du prova att dra åt sidorna längst ner på duken så kan det bli bättre. Vågig duk är ingen anledning till reklamation.
De TV-apparater som använder bakgrundsbelysning som ljuskälla kan på grund av dess konstruktion släppa igenom ljus lite ojämnt på panelen. Svärtan kan då bli lite gråaktig. Det är inget fel på TV:n och kan oftast justeras genom TV:ns inställningar till att minimeras till ett acceptabelt resultat. Är man väldigt känslig för detta fenomen bör man välja till exempel en OLED-TV istället för LCD.
13. Produktinformation
Den produktinformation som anges vid varje produkt baseras på offentlig information från tillverkaren eller distributören. Informationen kan när som helst ändras av tillverkaren. NordicSupply försöker alltid hålla produktinformationen uppdaterad men kan inte på något sätt ansvara för att den är korrekt. Är du osäker på något om produkten så kontakta i första hand tillverkaren och i andra hand NordicSupply.
De omdömen som finns i produktexterna är antingen tillverkarens, testarens eller NordicSupplys. Dessa omdömen är subjektiva och det är inte säkert att köparen kommer att tycka likadant. Omdömena kan inte användas som ett argument för att häva ett köp.
Alla produkter och tjänster som NordicSupply säljer är avsedda att användas i Sverige. Eventuella undantag från detta anges i respektive produkttext.
14. Personuppgifter
NordicSupply sparar enbart personuppgifter som behövs för att kunna leverera och ge support på de produkter som ingår i en beställning. Kontokortsnummer sparas inte av NordicSupply.
Alla uppgifter sparas i en lösenordsskyddad databas och i kassan är all kommunikation mellan kund, NordicSupply och betaltjänster krypterad med SSL (HTTPS).
Som kund till NordicSupply har du rätt att få ta del av de personuppgifter vi har sparade om just dig, få dem ändrade och raderade.